Tjänsten
Solnords serviceteam erbjuder support och lösningar på tekniska problem samt besvarar frågor kring våra produkter och tjänster via telefon och e-post. Vi erbjuder även fjärrstyrd service för produktionsanläggningar, batterier och laddboxar, samt tekniker på plats vid behov, exempelvis för årskontroll eller felsökning. Kunder får rabatter på framkörning, arbete och reservdelar.
Tillgänglighet
Support via telefon: vardagar 08.00-16.00. Support via e-post: alltid tillgängligt på info@solnord.se.
Prioritering av ärenden
Vi bedömer varje ärende och anpassar åtgärder och tidsramar efter problemets allvarlighetsgrad i samråd med kunden.
Eskalering
Om ett ärende inte kan lösas i tid, eskaleras det till huvudkontoret eller tillverkaren för vidare åtgärder, i samråd med kunden.
Kundens ansvar
Kunden ansvarar för att tillhandahålla internetåtkomst för övervakning och ge korrekt information vid serviceförfrågningar. Kunden sköter driften av sin anläggning och samverkar med Solnord för att lösa problem.
Ångerrätt
Kunden kan säga upp avtalet kostnadsfritt inom 14 dagar enligt distansavtalslagen. Uppsägning görs via e-post till info@solnord.se. Ångerrättsblankett finns på Konsumentverkets hemsida.
Avtalstid och betalning
Avtalet gäller i 12 månader och förlängs automatiskt med samma period. Uppsägning måste ske minst en månad före förlängning. Betalning sker månadsvis i förskott.
Ändringar av villkor
Solnord AB kan ändra villkor, meddelat minst två månader innan ändringarna träder i kraft.
Telefon: 010 200 71 50
Mail: info@solnord.se
Öppettider helgfria vardagar, mån-fre 08.00-17.00